Online conversie optimalisatie
Ooit al eens gehoord van conversie optimalisatie? Dit is één van de belangrijkste trends geworden op het gebied van e-commerce. Als u verder leest komt u meer te weten hierover!
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Conversie optimalisatie, wat is het?
'Conversie' staat voor het omzetten van de bezoekers op uw site naar kopende klanten. Dit kan bijvoorbeeld door een bepaalde actie. U moet uw bezoekers dus aansporen om een bepaalde actie te ondernemen. Enkele voorbeelden zijn een bestelling plaatsen, invullen van een formulier, inschrijven op een nieuwsbrief,...
Conversie optimalisatie richt zich bijgevolg op het oplossen van verschillende obstakels die zich kunnen voordoen op uw website. Het onderzoekt de gebruiksvriendelijkheid van een website, voert testen uit en optimaliseert deze vervolgens. Enkele obstakels bij bijvoorbeeld een webshop: de verzendkosten die pas op het laatste moment worden toegevoegd of het ontbreken van een belangrijke betaalmethode.
Twee belangrijke aspecten
Conversatie optimalisatie bestaat uit twee belangrijke aspecten:
Website Usability
Deze term zorgt voor het gebruiksvriendelijk maken van uw website. Het is uw opdracht om na te gaan waarom een bezoeker wegklikt of wanneer hij halverwege het aankooptraject stopt. Een ander punt waar u zeker aan moet denken is waarom hij de weg naar het contactformulier niet vindt. Hiervoor kan u werken met een CTA (Call to action). Hieronder kan u een voorbeeld vinden:

Een gebruiksvriendelijke website zal leiden tot talrijke voordelen:
- De bezoekers zullen terugkomen.
- U gaat meer verkopen door de stijging van bezoekers, dus een verhoogd rendement. Dit is het belangrijkste voordeel!
- Meer bezoekers worden aangezet tot actie.
- Zorg dat uw klant zich veilig voelt op uw website als hij iets aankoopt, dat wekt vertrouwen op.
Web Analytics
Dit betekent het grondig analyseren van uw website. Dit zorgt dan voor nuttige informatie om het rendement te verhogen.
Met web analytics kunt u nuttige informatie verzamelen over:
- Het verkeer op uw website.
- Het gedrag en de conversiepatronen van uw websitebezoekers.
- Het succes van uw marketingcampagnes.
- Het onderzoeken van de kwaliteit van de webinhoud.
Wilt u ook meer conversie?
Heeft u een webshop of bent u van plan een webwinkel op te starten? Dan is online conversie optimalisatie een must! Voor meer advies kan u terecht bij webdesignbureau Publi4u. Contacteer ons vrijblijvend per telefoon via 056/32.32.01 of vul ons contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Domeinnaam: Wie kan een .be-domein registreren?
Iedereen kan een be-domein registreren: zowel bedrijven als organisaties als particulieren.
CMS: zelf uw site aanpassen en kosten besparen
Een zeer belangrijk communicatiemiddel in ons digitale tijdperk zijn bedrijfswebsites. De digitale generatie houdt er van om de meeste informatie via het internet op te zoeken waardoor deze websites een interessante bron van communicatie vormen. Het is heel belangrijk om uw website up-to-date te houden. Om zelf de content van uw website aan te passen dient u gebruik te maken van een Content Management Systeem.
Wireframes voor uw website: schematische voorstelling van indeling en informatie
Een wireframe voor uw website is een visuele voorstelling van de indeling van uw site. Het wireframe geeft eveneens weer waar welke informatie komt te staan. Het is dus eigenlijk een blauwdruk plan, net zoals de plannen voor het bouwen van een huis.
Webdesigner Publi4U BV








©2025