5 redenen waarom uw website niet scoort

Vandaag de dag is gewoon op het internet aanwezig zijn lang niet meer voldoende. Uw website moet ook iets opleveren!  Dat laatste is voor veel websites (en de bedrijven) echter vaak een probleem.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Waarom rendeert uw website niet

Hieronder sommen we 5 redenen op waarom een website voor veel bedrijven niet meteen gelijk staat aan een hogere omzet.

  • Uw website is onduidelijk: bezoekers moeten snel en efficiënt de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn. Dit lijkt eenvoudiger dan het is. Neem internet daarom serieus en praat met professionals. Denk ook niet alleen aan de vormgeving van uw website. Gebruiksvriendelijkheid is minstens even belangrijk.
  • Uw website is traag: enkele jaren geleden waren internetgebruikers nog niet zo veeleisend omtrent de snelheid van een website. Vandaag de dag echter moet een website binnen enkele seconden volledig geladen zijn. Zo niet is een internetgebruiker reeds opnieuw vertrokken naar een volgende website. Houdt daarom bij het opzetten van een website ook rekening met de achterliggende techniek.
  • Uw website is niet up-to-date: zorg ervoor dat bezoekers van uw website een reden hebben om vaak even terug te komen naar uw website. Zorg voor nieuwe informatie die up-to-date en goed geschreven is. Controleer ook de hyperlinks op uw website. Doodlopende links naar websites die niet langer bestaan zijn uit den boze.
  • Uw website richt zich op de verkeerde doelgroep: zorg ervoor dat uw website een vertaling is van de doelgroep die u voor ogen heeft. Mensen moeten zich kunnen identificeren met de content van uw website. Enkel zo kan een vertrouwensrelatie worden opgebouwd. 
  • Uw website is niet interactief: zorg ervoor dat gebruikers ook actief kunnen deelnemen aan alles wat er op uw site gebeurt. Laat ze vragen stellen, reageren op nieuwsfeiten, orders plaatsen, enz. Uw gebruiker actief laten deelnemen is echter niet genoeg. Zorg er ook voor dat de gebruiker voelt dat hij au serieus wordt genomen door bijvoorbeeld binnen een redelijke termijn op een bepaalde vraag te antwoorden.

Gerelateerde artikels

Eyetracking onderzoek bij webdesign

Eyetracking onderzoek bij webdesign

Eyetracking is een techniek waarbij men nagaat welke delen van een website eerste en meest worden bekeken. Aan de hand van deze gegevens kan men beslissen hoe men zijn website gaat opbouwen.

Web 2.0

Web 2.0 is een term die wordt gebruikt om te verwijzen naar de tweede fase van het internet. Wanneer men spreekt van Web 2.0 bedoelt men eigenlijk de overgang van een verzameling sites naar een volledig platform met interactieve webapplicaties die de surfer een totaal nieuwe gebruikservaring geven.

Website ontwikkelaar Publi4u

Website ontwikkelaar Publi4u

Publi4u is een website ontwikkelaar uit Marke bij Kortrijk.  Wij ontwikkelen website die uitgerust zijn met een beheersmodule (CMS), doen aan zoekmachine optimalisatie (SEO) en ontwikkelen uw web software op maat.