Ruimt traditionele reclame plaats voor online reclame?
De laatste jaren maken bedrijven steeds vaker gebruik van online reclame. De traditionele reclamemedia lijken hierdoor op de achtergrond te verdwijnen. Maar is dit wel terecht?
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Is traditionele reclame nog effectief?
Over de jaren heen hebben we als consument "ad avoidance" opgebouwd: we lopen voorbij reclameborden, zappen langs reclamespots en bladeren doorheen advertenties, zonder ze ook maar op te merken. Hebben deze traditionele reclamemedia dan nog wel een nut?
Uiteraard! Een aantal onderzoeken toonden aan dat traditionele reclame zeker nuttig is. Het is een hele andere manier van adverteren met een volledig andere consumentenervaring dan de online advertentietechnieken. Traditionele reclame bewijst dus ongetwijfeld nog zijn nut. Toch gaan bedrijven steeds minder uitgeven aan deze reclamevormen en kiezen ze steeds vaker voor online reclame.
Is online reclame dan beter?
Door reclame te voeren via sociale media, is het gemakkelijker om uw doelgroep te bereiken. De gesponsorde berichten op Facebook bijvoorbeeld geven u de kans om op een specifieke groep te mikken. Met traditionele reclame is het moeilijker om gericht een doelgroep te bereiken en aan te spreken.
Via het internet bereikt uw boodschap vlugger uw doelpubliek. Dit is een ander verhaal voor de traditionele media waarbij de boodschap trager de juiste mensen bereikt. De budgetten voor online reclame blijken bijgevolg in stijgende lijn te zijn.
Het beste van twee werelden
Traditionele reclame lijkt dus inderdaad plaats te ruimen voor online reclame, maar dit is onterecht. Beide vormen van reclame blijken namelijk te werken. De beste aanpak is dus om van beide soorten reclame gebruik te maken en ze op elkaar te laten aansluiten. De combinatie van traditionele en online reclame zorgt ervoor dat u een grote groep mensen bereikt, positieve mond-tot-mond reclame creëert en ook nog eens het vertrouwen van de consument behoudt. Wees dus slim en verkies niet het ene boven het andere aangezien beide reclamevormen elkaar versterken!

Welke reclamevorm kiest u?
Verkiest u de traditionele of de online reclamevormen? Of bent u al strategische bezig en combineert u beiden? Communicatiebureau #company# helpt u met zowel uw online als uw offline marketingcampagne. Contacteer ons vrijblijvend op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!
Gerelateerde artikels
SEO checklist
Bij het bouwen van een website is het wel belangrijk een aantal SEO regels in het achterhoofd te houden. Om een overzicht te behouden op alle deze regels kan het interessant zijn om een soort checklist op te stellen.
Tips & tricks voor een goede scanbaarheid van webteksten
U weet vast al dat websitebezoekers in een aantal seconden beslissen of de site de moeite waard is om door te bladeren. Teksten schrijven voor een website is een volledig ander verhaal dan teksten schrijven voor print. Internetgebruikers zijn passief en hebben haast, maak de teksten daarom niet onnodig moeilijk en zorg dat ze gemakkelijk te scannen zijn.
Een webtekst heeft een goede structuur en duidelijke taal nodig, moet betrouwbaarheid uitstralen en online vindbaar zijn!
Search engine positionering
Om een goede positie te bekleden voor de door u vooropgestelde zoekwoorden is het belangrijk een aantal richtlijnen en tips te volgen:
Webdesigner Publi4U BV









©2025