De title tag:
- plaats het belangrijkste kernwoord vooraan en begin met een hoofdletter
- neem maximaal 8 woorden op in de title tag
- vermijd opsommingen
- zorg voor een unieke title tag zodat dezelfde titel niet op verschillende pagina’s voorkomt
- gebruik geen superlatieven zoals goedkoopste, coolste
Description tag:
- verwerkt de belangrijkste trefwoorden vooraan in de beschrijving
- werk met volle zinnen en vermijd opsommingen
- begin de beschrijving met een hoofdletter
- zorg dat de beschrijving niet langer dan vijfentwintig woorden of tweehonderd karakters is
Keywords tag:
- plaats de belangrijkste keywords vooraan
- maximaal acht keywords per webpagina, beter is nog om per keyword één aparte webpagina aan te maken en dus met één keyword per pagina te werken
- zorg er voor dat het opgegeven keyword ook daadwerkelijk in de tekst voorkomt, liefst een aantal keer met een maximum van vijfentwintig.
Gouden seo tip:
plaats steeds eerst de content en dan pas de naam van de tag, zo komt de zoekmachine eerst de content tegen bij het indexeren van uw webpagina. Bijvoorbeeld:
- meta content=”meta tags” name=”keywords”
- meta content=”meta tags bevatten meta data, informatie over de inhoud van de webpagina” name=”description”