Hoe succesvol uw klanten verleiden via het internet?

De meest succesvolle websites draaien volledig rond zelfbediening. De bezoekers van uw website hebben niet veel behoefte aan een welkomstwoord. Hier vindt u enkele tips om uw potentiële klanten en klanten te verleiden via uw homepage.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Tip nummer 1: Begrijp uw bezoeker

Vervang het woord welkom door het gevoel dat ze welkom zijn op uw homepage. Bezoekers voelen zich vooral welkom als ze zien dat er aandacht besteed is aan details. U moet ze doen voelen dat u ze begrijpt en weet wat ze willen. Maar hoe doe je dit? Enkele voorbeelden:

  • Ze vinden snel wat ze zoeken.
  • Ze zien onmiddellijk wat ze moeten doen.
  • Ze hoeven niet veel te lezen.
  • Ze krijgen het gevoel dat ze de beste service krijgen.
  • Ze krijgen het gevoel dat ze hun gegevens veilig bij u kunnen achterlaten.
  • enz.

Tip nummer 2: Zet een opvallend visueel element op elke pagina

Mensen die op het internet surfen zijn altijd klaar voor de volgende klik. Ze kunnen snel tussen de verschillende pagina’s navigeren. Alles moet snel gaan en de bezoekers vinden het dan ook fijn als ze geholpen worden om tempo te maken. Ze hebben al een bepaald doel voor ogen voor ze op uw site komen. Het is dus aangewezen om ze gemakkelijk en snel duidelijk te maken wat ze moeten doen.

Een opvallend visueel element helpt om dit te verwezenlijken want het trekt de aandacht en stimuleert dat het aangeklikt wil worden. Dit kan een link zijn een knop of button.

Tip nummer 3: Zorg voor het nodige vertrouwen

Één van de grootste drempels voor velen is het gebrek aan vertrouwen bij online transacties. Deze drempel is er doordat er geen contact is met echte mensen. Bezoekers krijgen het gevoel dat ze informatie missen aangezien er geen personeel is om eventjes een vraag te stellen.

Het is dus aangewezen om klanten gerust te stellen en ze alle nodige informatie te geven. Klanten hebben vooral behoefte aan geruststelling bij het nemen van beslissingen. Daarom kunt u de nodige informatie aanbieden op het beslissingsmoment.

Klanten zoeken vaak bij de opvallende button die de volgende stap suggereert naar geruststelling. U kunt een kort tekstje bij de button plaatsen om die drempel weg te nemen.

Tip nummer 4: Hou rekening met hyperlinks

Bezoekers hebben de gewoonte om met hyperlinks te werken en daarom moet u de tekst ‘klik hier’ vermijden. Mensen weten hoe het werkt en daarom hebben ze niet graag dat het nog eens uitgelegd staat. De belangrijkste schrijftechniek op het internet is die van hyperlinks schrijven. U maakt er uw website gebruiksvriendelijker mee.

Tip nummer 5: Kies visuele elementen die informatie geven

Een bezoeker heeft nood aan beeldmateriaal die hen helpt bij het beantwoorden van informatievragen: “Is dit wel de website die ik zoek?”, ”Wat vind ik hier?”, “Is dit wel iets voor mij?”.

Mensen kijken anders naar foto’s op het web dan in reclames of mailings. Uw website wordt gebruikt door bezoekers om een taak uit te voeren. Bv. Informatie zoeken, kosten opzoeken, aanvraag doen, zich inschrijven. Uw site wordt dus functioneel gebruikt en daarbij past beeldmateriaal die ook functioneel en informatief is.

Klanten verleiden 

Wilt u ook uw klanten verleiden via uw website? Communicatiebureau Publi4U helpt u daarbij. Wij geven u graag het nodige advies of helpen u als site maker om een professionele site te ontwikkelen! Contacteer ons op het nummer 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

SEO marketing

SEO marketing

SEO of search engine optimisation is een onderdeel van SEM (search engine marketing). SEO is een geheel van technieken die worden toegepast om een website beter vindbaar te maken in de standaard zoekresultaten van een zoekmachine voor bepaalde zoekwoorden.

Google AdWords-account: wat houdt dit in?

Google AdWords-account: wat houdt dit in?

Bedrijven kunnen niet omheen de sterke invloed van het internet en de zoekmachines. Mensen gebruiken zoekmachines als oriëntatiepunt om informatie op te vragen. Het is dus belangrijk om als organisatie binnen deze zoekmachines een sterke positie te hebben. Met Google AdWords kunt u deels zelf bepalen hoe sterk uw positie in de zoekmachines zijn.

Webmarketing

Enkel met een mooie website aanwezig zijn op het internet is vandaag de dag al lang niet meer voldoende. Het ultieme doel van een website is toch om uw omzet te zien groeien. Of het nu gaat om nieuwe klanten die worden aangetrokken via de website of rechtstreeks online verkopen van producten, in al deze gevallen moet uw website gevonden worden door potentiële klanten.