Het belang van een overzichtelijke contentkalender

Bedrijven en ondernemingen doen zeer vaak aan marketing en communiceren dagelijks met klanten en prospects. Het spreekt voor zich dat al deze communicatie-activiteiten in goede banen moeten geleid worden. Een content kalender biedt hiervoor de ideale oplossing!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

De contentkalender: de voordelen

Duidelijk overzicht van communicatie-activiteiten

Een contentkalender creëert een duidelijk overzicht van de communicatie-activiteiten die u op dag-, week-, maand- en/of jaarbasis wenst uit te voeren. Zo'n kalender opstellen biedt u een nieuw perspectief in de manier waarop u over de inhoud denkt en waarop u de content ziet.

Inhoud beïnvloeden door specifieke dagen

Door belangrijke data te noteren en de content goed te plannen, kan u de inhoud sterk beïnvloeden. Denk maar aan feestperiodes zoals Pasen en Kerstmis, vakantieperiodes en andere dagen waarop u handig kan inspelen. Evenementen en de bekendmaking van nieuwe producten of diensten plant u best ook in.

Perfecte timing

Een contentkalender biedt u de mogelijkheid om vooruit te denken. U hebt bijgevolg voldoende tijd om bijvoorbeeld een campagne op te stellen, een blog te schrijven,...

Gebruikte communicatiekanalen

Dankzij de contentkalender kan u een duidelijk overzicht krijgen van de communicatiekanalen die u zal gebruiken. Hierdoor kan u er voor zorgen dat u bepaalde kanalen niet verwaarloost.

Wie doet wat

Indien uw communicatie en marketing geregeld worden door meerdere personen, is het handig om te bepalen wie voor welke activiteit instaat. De kalender biedt hiervoor de ideale oplossing! Per communicatie-activiteit bepaalt u wie de verantwoordelijke is.

Ideale moment

Met de contentkalender bereikt u uw doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats en met content die henaanspreekt.

Content posten op het juiste moment

Een eigen contentkalender opmaken?

Communicatiespecialist #company# uit Marke ontwikkelde een praktisch format voor het plannen en organiseren van content. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Een goede linkbuilding om hoog te scoren in Google

Een goede linkbuilding om hoog te scoren in Google

Elk bedrijf wil in zoekmachines zoals Google hoog scoren met zijn website. Linkbuilding is een slimme manier om deze hoge positie te bereiken. Maar wat is linkbuilding nu precies en wat bepaalt de kwaliteit van zo'n link?

Breadcrumbs zorgen dat bezoekers niet verdwalen op uw website

Breadcrumbs zorgen dat bezoekers niet verdwalen op uw website

“Knibbel Knabbel Knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje?" Lekker smullen van de buitenkant, maar eenmaal Hans en Grietje binnentraden in het peperkoekenhuisje, kregen de kinderen de schrik van hun leven. Zorg er voor dat zowel de buiten -als binnenkant van uw site bezoekers doet watertanden. Wij geven u alvast wat tips mee.

Online marketing: 5 trends

Online marketing: 5 trends

Online of internet marketing is de verzamelterm voor alle marketingactiviteiten die een bedrijf inzet via het internet. Door de opkomst van sociale media, smartphones en tablets hebben marketeers hun online marketingcampagnes hieraan moeten aanpassen. Dit is slechts 1 van de 5 trends in het online marketing verhaal.