Google AdWords-account: wat houdt dit in?
Bedrijven kunnen niet omheen de sterke invloed van het internet en de zoekmachines. Mensen gebruiken zoekmachines als oriëntatiepunt om informatie op te vragen. Het is dus belangrijk om als organisatie binnen deze zoekmachines een sterke positie te hebben. Met Google AdWords kunt u deels zelf bepalen hoe sterk uw positie in de zoekmachines zijn.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Wat is Google AdWords?
Google AdWords is een sterk online marketinginstrument waarmee bedrijven hun advertenties kunnen koppelen aan zoekwoorden. Wanneer iemand een bepaalde zoekterm ingeeft, die gelinkt is aan uw advertentie, dan zal uw advertentie boven, onder of naast de zoekresultaten verschijnen.
Google AdWords-account
Een Google AdWords-account helpt u om goede advertenties te creëren die de juiste targetgroep bereiken. Dit account is bestaat uit drie niveaus: het account, de campagnes en de advertentiegroepen. Een goed gestructureerd account zorgt voor betere resultaten én maakt het ook gemakkelijker om uw advertenties te beheren.
.jpg)
Account
Via uw Google-accountgegevens kunt u in uw AdWords-account. Het spreekt voor zich dat u in uw account gegevens kunt wijzigen, toevoegen en verwijderen.
Campagne
Een campagne bestaat uit specifieke doelstellingen zoals targetgroep, tijdstip van lancering, budget,... Een Google AdWords-campagne bestaat uit verschillende advertentiegroepen.
Advertentiegroepen
Advertentiegroepen zijn als het ware de belangrijke bouwstenen van uw campagne. Met deze advertentiegroepen kunt u advertenties en zoekwoordenlijsten met een bepaald thema maken voor elke product dat u wilt aanbieden.. Hoe specifieker de thema's, hoe concreter en doeltreffender uw campagne!
Uw AdWords-campagne: een schot in de roos?
Een goed beheerde camapgne is al een geslaagde campagne! Hieronder vindt u een aantal tips die u helpen bij het creëren van goede campagnes.
Eén thema per campagne
Deel uw campagnes in aan de hand van thema's waarin uw website is onderverdeeld.
Geef elke campagne een passende naam
Dit zorgt ervoor dat u uw campagnes gemakkelijk kunt herkennen. Zo kunt u ze eenvoudig beheren en bewerken.
Voorkom verspilling door negatieve zoekwoorden te gebruiken
Sluit zoekwoorden uit die niet van toepassing zijn op uw advertentie. U bent bijvoorbeeld een bedrijf dat enkel huizen verhuurt. Als negatief zoekwoord kunt u 'kopen' invoeren waardoor uw advertentie niet zal verschijnen indien de zoekterm 'kopen' werd ingegeven.
Zorg voor een goede advertentieplanning
Google plaatst uw advertentie online 7 op 24, dit totdat u geen budget meer heeft. Maar zoeken uw klanten ook op zaterdagnachten en zondagvoormiddagen? Als uw campagne niet op automatisch bieden staat, kunt u zelf instellen op welke dagen en tijdstippen uw advertentie zal getoond worden.
Hulp nodig bij het uitdenken van uw campagne?
Weet u niet hoe u moet beginnen aan uw Google AdWords-campagne? Neem dan contact op met 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Wij helpen u graag verder!
Gerelateerde artikels
Google Adwords: de kracht van zoekmachine advertenties
Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van Google Adwords. De mogelijkheden van dit online advertentieprogramma zijn zeer uitgebreid. De resultaten van uw campagne kan u onmiddellijk opvolgen via Google Analytics. In Adwords kunt u advertenties online plaatsen die pas verschijnen indien een zoeker bepaalde zoektermen opgeeft. Als u het ons vraagt, dé ideale manier om gerichte bezoekers naar uw site te lokken.
Do's en don'ts bij het opstellen van een e-mail
Het opstellen van een e-mail kan een moeilijke taak zijn. Maar in dit artikel zijn een paar do's en don’ts terug te vinden die je hierbij kunnen helpen.
Waarom zijn infographics belangrijk?
Met een infographic kunt u veel informatie op een overzichtelijke en aantrekkelijke manier voorstellen. Bloggers en bedrijven maken er dan ook gretig gebruik van. Maar waarom is een infographic nu interessant vanuit marketingperspectief?
Webdesigner Publi4U BV







©2025