Sociale media

Hoe je Instagram strategie verbeteren

Hoe je Instagram strategie verbeteren

Een strategie hebben voor sociale media is voor bedrijven zeker een aanrader. Veel bedrijven zijn niet alleen meer actief op Facebook, maar gaan zich ook meer richten tot Instagram. Net zoals voor Facebook, voeren bedrijven een bepaalde strategie uit op Instagram. In dit blogbericht zijn er een aantal tips te vinden hoe je je Instagramstrategie kunt verbeteren.

Tip 1 – Filters komen op de tweede plaats

Als bedrijf is het belangrijk dat je een bepaalde sfeer gaat creëren op Instagram. Maar het allerbelangrijkste zijn duidelijke doelen voor ogen hebben. Probeer een antwoord te formuleren op de volgende vragen: waarom begin ik met Instagram? Wat wil ik bereiken met deze app? Hoe zal ik mijn merk voorstellen?

Tip 2 – Ken je publiek

Je publiek bepaald welk soort content je op je Instagramaccount gaat plaatsen. Een duidelijk overzicht van je publiek is dus belangrijk. Bijvoorbeeld, er zijn meer vrouwen actief op Instagram dan mannen. Probeer dus ook op andere demografische factoren in te spelen. Verder is het ook interessant om na te gaan welke hashtags het meeste respons opleveren. Engagement met de gebruiker staat hier centraal. Ook het tijdstip waarop je iets deelt, kan grote invloed hebben.

Tip 3 – Deel content die bij je bedrijf past

Heel veel bedrijven gaan Instagram gebruiken om een bepaald product te verkopen. Instagram draait allemaal om beeld, video en visuele weergaven in het algemeen. Een beeld moedigt de gebruiker aan om het aangeboden product te kopen. Heb je niet direct een product om aan te bieden. Geen probleem. Je kan ook berichten strategisch sponsoren. Zorg er dus voor dat die berichten passen bij je bedrijf.

Tip 4 – Engagement is alles

Instagram is en blijft op de eerste plaats een communicatiekanaal. Communicatie met de gebruiker staat dus op de eerste plaats. Probeer zoveel mogelijk een gesprek aan te gaan met de gebruiker. Dit kan je doen door bijvoorbeeld te reageren op een comment van een gebruiker. Positief nieuws is altijd leuk. Maar soms is een klacht van de consument niet te vermijden. Ook bij negatieve reacties is communicatie belangrijk. Reageer op een professionele manier en ga de klant persoonlijk benaderen. Probeer altijd een oplossing te vinden. Op die manier voelt de klant zich betrokken en is de kans groot dat de klant zich toch positief gaat opstellen.

Meer informatie nodig over andere sociale media kanalen?

Publi4U kan je helpen! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01